تبلیغات

Link Bait چیست؟ تکنیک‌های لینک سازی درسال 2020

Link Bait یا همان طعمه لینک فرآیند تولید محتوایی است که برای جذب بک لینک طراحی شده است.طعمه لینک معمولا شامل محتوای چالشی، بحث‌برانگیز، راهنماها و دستورالعمل‌ها و اطلاعات و متن‌های مهم خبری و قابل انتشار می‌شود.

یکی از دلایل افزایش علاقه به Link Bait در سال‌های اخیر محدودیت‌هایی است که موتورهای جستجو بر روی ایجاد استراتژی‌های ایجاد شده با ایجاد تغییر در الگوریتم‌ها و سیاست‌های لینکِ قابل قبول ایجاد کرده اند.

این امر سئو کاران را تحت فشار قرار داده است که سعی کنند راهی پیدا کنند تا بدون نیاز به نقض هیچ استانداردی، لینک سازی کنند و از دور زدن گوگل برای افزایش لینک سازی به هیچ عنوان استفاده نکنند.

لینک طعمه با طعمه های پیوندی احتمالاً همچنان به عنوان یکی از روش های تاثیر گذار و یک استراتژی اصلی باقی خواهد ماند زیرا دارای تأثیراتی است برای رتبه بندی بسیار مهم هستند.

 Link Bait چیست و چکار می‌کند؟

همانطور که گفتیم هدف اصلی از استفاده ی linkbait  یه چیز است، ایجاد بک لینک. لینک طعمه نوعی استراتژی است که در آن سعی می‌کنیم تا آنجا که ممکن است پیوندهای ارزشمند و رایگان به سایت خود بدست آوریم.

Link Bait

در اکثر مواقع مطالب تقریباً صفر پیوند را به خود جذب می‌کنند. اما باید بدانید که گوگل هر لینکی که از سایت های دیگر به سایت شما داده شود را به عنوان یک رای در نظر بگیرد و این موضوع ارزش بالایی برای رتبه بندی دارد.

آیا تا به حال سعی کرده اید دلیل این اتفاق را بیابید تا بتوانید تعداد بیشتری از این “طعمه‌های پیوندی” را تولید کنید؟ در دنیای سئو، ما از این صفحات به عنوان  Link Bait یاد می‌کنیم.

هیچ فرمول مطمئنی برای ایجاد محتوای عالی وجود ندارد که بازدیدکنندگان شما آن را قابل پیوند ببینند. به عنوان مثال می‌توانید ساعت ها به نوشتن یک پست مفید و آموزنده در سایت خود بپردازید، اما از آن پیوندی کسب نکنید. در همین حال، رقیب شما تصویری از یک گربه را ارسال کرد که در روز 24 لینک دریافت می‌کند.

چگونه Link Bait می‌تواند به دریافت لینک کمک کند؟

دریافت بک لینک یکی از مهمترین عناصر در سئو است که بدون توجه به آن احتمال دسترسی به رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتورهای جستو جو برای کلمات رقابتی، پایین خواهد بود.

کمیت و کیفیت پیوندهای ورودی دو مورد از معیارهای زیادی است که توسط الگوریتم رتبه بندی موتور جستجو برای رتبه بندی سایت استفاده می‌شود. ایجاد Linkbait نکات زیادی برای رعایت دارد و هدف آن افزایش تعداد پیوندهای با کیفیت و مرتبط به یک سایت است.

اگر سایت فروشگاهی دارید  پیوندهای بیشتر به سایت شما مشتریان بالقوه بیشتری را در مسیر شما قرار می‌دهد.خب تمام هدف سئو بالا آمدن در موتورهای جستجو و رسیدن به افراد بیشتر است.

لینک طعمه (Link Bait) در مقابل طعمه کلیک (Click Bait)

وقتی نوبت به Link Bait می‌رسد، مهم است که کاربرانی که به محتوای شما علاقه مند هستند، باید به آن پیوند دهند و آن را به دیگران توصیه کنند.موتورهای جستجو با توجه به کیفیت و تعداد لینک‌های یک پست، اقدام به افزایش رتبه ی آن سایت می‌کنند، بنابر این با داشتن لینک بیت‌های خوب می‌توانید لینک‌های متعدد و با کیفیتی برای سایت خود تامین نموده و بازدید کنندگان زیادی را به سوی سایت خود سرازیر نمایید.

Click Bait

برای همه گاهی  پیش میاد که پس از کلیک بر روی یک پیوند، محتوایی که به اندازه عنوان جذاب آن جالب نیست، مشاهده می‌شود. این روش با موفقیت افزایش بازدید از سایت همراه است اما هرگز منجر به ماندن در سایت یا ایجاد پیوند به آن نیست.

می‌توان گفت clickbait مانند یک جلد خوب از یک کتاب بی ارزش است. یک جلد خوب ممکن است شما را به خرید این کتاب ترغیب کند اما آیا آن را به دیگران توصیه می‌کنید؟ صددرصد خیر.

حال شما دو ابزار دارید، یکی توجه کاربر را به خود جلب می‌کند و دیگری می‌تواند او را حفظ کند. بنابراین اگر محتوای جذاب و ارزشمندی برای عنوان clickbait خود ایجاد کنید، شانس بزرگی برای نگه داشتن کاربر و همچنین دریافت بک لینک از آن‌ها بدست میاورید.

تکنیک های موثر برای Link Bait

بک لینک گرفتن واقعاً استراتژی مشخصی ندارد  در واقع روش‌های زیادی وجود دارد. بنابراین، از آنجا که ما اصول اولیه را می‌دانیم بیایید به سراغ چگونگی طعمه گذاری پیوندهای خود برویم و کاربردی ترین مراحل رو با هم بررسی کنیم.

محتوای خوب

هرگز هدف ما از تولید محتوا نباید محتوایی برای رفع تکلیف و بی سر و ته باشد! به یاد داشته باشید که باید نیازهای کاربران را برآورده کنید و به آن‌ها این احساس را بدهید که این شما هستید که به آن‌ها پاسخ همه سوالاتشان را داده اید.

با پیروی از تکنیک‌های تولید محتوای متنی، محتوای اساسی و پر از دانشِ علمی‌ایجاد کنید. از استفاده ی زبان بیش از حد تخصصی پرهیز کنید زیرا باید برای همه واضح و روشن باشد.

بزرگترین چالش در بحث Link Bait یافتن یک موضوع مناسب است. بنابراین، ابتدا تحقیق کنید که چه چیزی گروه هدف شما را مورد توجه و مشغول قرار می‌دهد، به عنوان مثال در سایت های خبری و انجمن ها.

قسمت‌های جنجالی ایجاد کنید زیرا مردم همیشه دنبال اخبار و اتفاق‌های جنجالی هستند. اگر در مورد برخی جنجال‌ها در سایت یا وبلاگ خود صحبت

می‌کنید،  احتمالا افراد زیادی سعی کنند به آن لینک دهند.

احتمالاً تا به حال عبارت “content is king” را شنیده اید. شخصی که این عنوان را می‌بیند بلافاصله می‌خواهد بداند چرا نویسنده فکر می‌کند “محتوا سلطان است”. همچین عنوانی می‌تواند تا حد زیادی کاربر را ترغیب به کلیک کند.

What is Link Bait

اینفوگرافیک‌ها

ایجاد و تبلیغ اینفوگرافیک‌ها نیز یک استراتژی قدرتمند دیگر است که می‌تواند بازدید سایت را افزایش دهد، اعتبار دامنه شما را بهبود بخشد و سئو سایت شما را افزایش دهد.

در حقیقت، مطالعات نشان می‌دهد که اینفوگرافیک‌ها می‌توانند تا 12٪ به افزایش بازدید سایت کمک کنند و گرافیک‌های اصلی مانند اینفوگرافیک‌ها از نظر محتوای بصری بهترین عملکرد را دارند.

اگر اینفوگرافیک ایجاد کنید که روی یک موضوع پرطرفدار متمرکز باشد و شامل آمار مفید و تجسم داده‌ها باشد، می‌تواند افراد علاقه مند به آن موضوع را فریب دهد تا اینفوگرافیک شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.

اینفوگرافیک های محبوب دو چیز مشترک دارند. اول، آن‌ها طراحی گرافیکی عالی دارند. نمی توانید از این مورد صرف نظر کنید و حتی اگر شما یک نابغه طراحی گرافیکی نیستید، شخصی را پیدا کنید که  اینفوگرافیک های خوبی را برای شما ایجاد کند. دومین نکته  آن‌ها اطلاعاتی را ارائه می دهند که مردم به آن علاقه مند هستند ، خواه مخاطبان کلی مردم باشند یا افراد داخل یک صنعت خاص.

فیلم‌ها

شما برای افرادی که نمی خواهند پست های طولانی بخوانند یا به گرافیک های جذاب و رنگارنگ علاقه ندارند، چه می کنید؟ اینجا جایی است که ویدیو وارد می شود و Link Bait.

اما شاید این سوال پیش بیاید که از چه فیلم هایی باید استفاده کرد؟

فیلم هایی که افراد نظری را درباره‌ی موضوع محتوا بیان می‌کنند آموزشها / پخش تصاویر درباره نحوه استفاده از یک محصول استفاده فیلمِ یک وبینار یا سخنرانی مرتبط با موضوع مصاحبه کنید

بارها مشاهده شده است که سایت‌های خبری یا مجله‌های اینترنتی با بنیانگذار یک استارتاپ مصاحبه می کنند و لینک سایت استارتاپ را در سایت خود قرار می دهند این خیلی می تواند به اعتبار سایت شما اضافه کن. از سایت‌های خبری بخواهید با شما مصاحبه کنند.

لینک طعمه چیست

پست مهمان

شاید پست مهمان مثل قدیم تاثیر نداشته باشد اما چندان هم بی تاثیر نیست. شما با قرار دادن یک پست در سایت‌های قدرتمند و گذاشتن لینک به صورت نوفالو می توانید لینک سازی کنید البته باید مواظب باشید پست کپی نباشد چه در سایت شما چه در سایت دیگران.

آموزش‌های تصویری

شما می توانید با ایجاد آموزش‌های تصویری دو تکنیک را انجام دهید که اولین مورد این است که با قرار دادن آن در سایت هم ضریب بازگشت را افزایش می دهید و باعث می شوید که کاربر بیشتر در سایت شما باقی بماند و هم با قرار دادن در سرویس‌های معرفی کلیپ‌ها می توانید با درج لینک یک backlink ایجاد کنید.

بک لینک از فروم ها

ارزش این بک لینک ها به مخاطبینی است که با کسب و کار شما در ارتباطند. به دنبال فروم های فعال در حیطه کاری خود گشته و در آن‌ها شروع به فعالیت کنید.ابتدا فعالیت ارزشمندی در سایت انجام داده و در جای خود اگر نیاز بود و همینطور اگر امکان آن وجود داشت، لینکی از سایت خود را قرار دهید.

در آخر

لینک طعمه یا همان Link Bait همیشه آسان نیست. اما پاداش‌هایی که به ارمغان می‌آورد ارزش تلاش دارد. به هر حال، بک لینک برای موفقیت هر استراتژی در سئو ضروری است. چرا که باعث می‌شود موتور جستجو متوجه شود که سایت شما چقدر قابل اطمینان و با ارزش است.

لینک طعمه چیست

هدف ما هم بهینه سازی سایت هست بنابراین باید به معیارهایی که توسط گوگل در اولویت های بالا هستند، اهمیت دهیم و لینک سازی همواره یکی از مهم ترین سیگنال هایی است که به چشم اعتبار سایت توسط گوگل بررسی می‌شود.

منابع:

prepostseo

backlinko

گزارش تخلف

کلیه مطالب سایت توسط ربات از خبرگزاری های معتبر و سایتهای فارسی زبان به همراه لینک منبع باز نشر می شود و سایت ما هیچ مسئولیتی نسبت به آنها ندارد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را از طریق لینک گزارش تخلف در قسمت پایین به ما اطلاع دهید تا رسیدگی شود.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار