مزایای سئو چیست؟ مزیت آن در دیجیتال مارکتینگ
همه کسانی که با بازاریابی آنلاین آشنا هستند میدانند که باید از SEO (بهینه سازی موتور جستجو) استفاده کنند. شما میدانید اگر قصد این را دارید که با تجارت در بازاریابی آنلاین (دیجیتال مارکتینگ) در فضای دیجیتال موفق شوید استفاده از SEO مهم است و این به عنوان یکی از مزایای سئو محسوب میشود.
مزایای سئواما چگونه این کار ممکن است؟ سئو سایت دقیقاً چگونه به تجارت شما کمک میکند؟ این مقاله به شما کمک میکند مزایای سئو را درک کنید تا در مورد اهمیت واقعی آن برای کسب و کار خود ایده بگیرید.
در زیر تعدادی از مزایای SEO وجود دارد که در صورت استفاده از تاکتیکهای مناسب میتوانید از آنها بهرهمند شوید:
ارائه دید بیشتر باعث ایجاد ترافیک با کیفیت ارتباط ترافیک SEO افزایش دیدگاه و تجربه کاربر بالا بردن میزان اشتغال باعث بازدهی بالا باعث تولید با کیفیت داشتن فروش بیشتر کلیک خوردن بیشتر نسبت به PPC (تبلیغات کلیکی) کاهش هزینه ارائه نتایج بلند مدت باعث موفق شدن در رقابت قابل اندازه گیری بالا بردن روابط عمومی ادغام شدن با تقلاهای بازاریابی 1. ارائه دید بیشتراز آنجا که سئو شامل بهینه سازی محتوای سایت شما با کلمات کلیدی مرتبط است، که بسیاری از جستجوها را انجام میدهد و باعث بهبود رتبه سایت شما در صفحات نتیجه جستجو برای این کلمات کلیدی میشود.
یکی از بارزترین مزایای سئو این است که با بهبود رتبه بندی، قابلیت مشاهده سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش میدهد.
این باعث میشود که سایت شما بیشتر توسط کاربران در معرض جستجو قرار گیرد، که این مزایای SEO میتواند نتایج خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.
سئو اگر درست انجام شود، میتواند به میزان قابل توجهی ترافیک باکیفیت شما را افزایش دهد.
این مزایای سئو باعث افزایش بازدید سایت شما در نتایج جستجو میشود، بنابراین با احتمال سوق و هدایت افراد بیشتری به سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.
3. ارتباط ترافیک SEOشما به ترافیکی نیاز دارید که متشکل از کاربران و مخاطبان علاقهمند و بسیار متناسب با حوزه شما باشد. کاربران به سایت شما آمدهاند زیرا آنها به صورت فعال در جستجوی چیزی بودهاند زیرا که سایت شما از برجسته ترین نتایج مربوط به جستجوی آن کاربران بوده است.
آنها در حال بازدید سایت شما هستند زیرا به دنبال چیزی یا اطلاعاتی میگردند.
این که آیا کاربران به دنبال اطلاعات و یا محصولات برای خرید هستند، به دلیل تلاشهای پیشرفته شما در زمینه جستجوگرها است، احتمال زیادی وجود دارد که کاربران آن محصولات و خواسته های خود را در سایت شما پیدا کنند. این نیز یکی دیگر از مزایای SEO است.
4. افزایش دیدگاه و تجربه کاربرمنظور ما از دیدگاه و تجربه کاربر چیست؟
این عبارت شامل درگیر بودن کاربر با محصول است. این شامل ارتباط مخاطبان با سایت شما و محصول است.
یکی از بزرگترین مزایای سئو این است که دیدگاه و تجربه کاربر را افزایش میدهد و به شما کمک میکند تا تأثیرات ماندگاری در مخاطبان حوزه سایت خود داشته باشید.
همانطور که در نکته قبلی ذکر شد، یکی دیگر از مزایای SEO باعث میشود شما را با افرادی که در جستجوی اطلاعات مرتبط با محصولات یا محتوای شما بودند متصل میکند.
از آنجا که سایت شما حاوی اطلاعاتی است که مربوط به آن چه که کاربران به دنبال آن بودهاند، مطمئناً تأثیر مثبتی بر تجربه ودیدگاه آنها خواهد داشت.
علاوه بر این، یکی دیگر از مزایای سئو این است که شامل روشهای دیگری برای افزایش تجربه ودیدگاه کاربر مانند ایجاد یک طرح آسان برای پیمایش، بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه و استفاده از پیکربندی مناسب برای موبایل است.
همه اینها به افزایش دیدگاه و تجربه افرادی که از سایت شما بازدید میکنند کمک میکند که مزایای مثبت خود را خواهد داشت. به عنوان مثال، این امر منجر به افزایش سرعت تعامل در سایت شما میشود و باعث افزایش رتبه سایت شما میشود.

تجربه کاربری پیشرفته برای مخاطبان مرتبط فقط میتواند یک معنی داشته باشد، که این باعث میشود تا بازدید کنندگان زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند. این نیز یکی از مهم ترین مزایای SEO است.
چرا تعامل کاربر مهم است؟
تعامل زیاد کاربر با سایت شما با افزایش بازگشت سرمایه همراه خواهد بود. وقتی مشتریان شما درگیر مشاهده و یا خرید و… محصول شما هستند، این بدان معنی است که آنها با نام تجاری شما پیوند دارند. این به نوبه خود، به معنای وفاداری مشتری (کاربر) برای محصول شما است.
6. باعث بازدهی بالامشاهده و ارتباط بیشتر کاربران با سایت شما در نتایج جستجو بازدهی بهتری خواهد داشت.
چگونه سئو منجر به افزایش بازدهی میشود؟
شواهدی وجود دارد که نشان میدهد هرچه در نتایج جستجو برجسته تر باشید، بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت و میتوان آن را مهم ترین مزایای سئو نام برد.
7. باعث تولید با کیفیتهمانطور که از مزایای سئو که در بالا گفته شد میتوان به جذب مخاطب بسیار و افزایش تجربه و دیدگاه آنها اشاره کرد.
از آنجا که ترافیکی، که شما جذب میکنید از افرادی تشکیل شده است که احتمالاً به محصولات شما علاقهمند هستند، شما همچنین شانس بیشتری برای تبدیل آنها دارید.
این بدان معنی است که شما با تلاش خود در زمینه جستجوگرها منجر به جذب آگهیهای با کیفیت بالا میشوید و این شانس شما را برای هدایت شدن کاربران به سایت شما را بهبود میبخشد. این نیز یکی از مزایای SEO است.
8. داشتن فروش بیشترآنچه که در مورد تمام مزایای سئو گفته شده است این است که به نوعی بهم پیوستهاند و فایده های دیگری نیز به همراه خواهد داشت.
بنابراین سئو چگونه باعث میشود تا فروش در یک سایت (مثلا فروشگاهی) افزایش یابد؟
بنابراین حتی در جنبه فروش نیز، مزایای SEO تاثیر گذار است و عملکرد شما را بهبود میبخشد زیرا به سایت شما کمک میکند تا بازدیدکنندگان مرتبط به سایت خود را جذب کرده و منجر به کیفیت سایت خود شوید. حتی یکی دیگر از مزایای SEO این است که با وجود بسیاری از اطلاعات، که ثابت میکند SEO به فروش بهتر منجر میشود.
بیایید به عنوان نمونه نگاهی بیندازیم به سایت غذاخوری ایتالیایی “پینوکیو” واقع در “برایتون، کلرادو”. قبلاً این رستوران ایتالیایی هرگز با یک متخصص سئو کار نکرده بود و سایت آنها حتی برای کسانی که میخواستد با تلفن همراه صفحه سایت این رستوران را مشاهده کنند مناسب نبود.
آنها با کمک یک تیم SEO، سایتی مناسب برای موبایل با طرح بهینه شده راه اندازی کردند که تعاملات کاربر را ساده میکند. به دنبال همین موضوع این رستوران 16.7٪ افزایش فروش داشته است.
تبلیغات جستجو (تبلیغات کلیکی) در صفحات نتایج جستجو بسیار بارزتر هستند. بنابراین فرض رایج این است که آنها بیشتر از نتایج جستجوی باکیفیت کلیک میکنند.
یکی دیگر از مزایای سئو این است که باعث میشود تا نتایج با کیفیت بیش تر کلیک بخورند.
در حالی که PPC (تبلیغات کلیکی) تا حدودی بر میزان بازدید و میزان کلیک سایت تأثیر میگذارد، اما افراد همچنان ترجیح میدهند بر روی نتایج جستجوی باکیفیت کلیک کنند و برترین نتایج جستجوی باکیفیت بیشتر از تبلیغات PPC کلیک میکند.
این روش دیگری است که میتوانید از مزایای SEO بهرهمند شوید.

یکی از بزرگترین مزایای سئو این است که به شما کمک میکند هزینه ها را کاهش دهید. پس از سرمایه گذاری اولیه، مجبور به پرداخت هزینه های مداوم برای ترافیک باکیفیت مورد نظر خود نخواهید بود.
این بسیار متفاوت از PPC است که شامل هزینه های مداوم میشود زیرا شما مجبورید برای هر کلیک روی تبلیغ خود هزینه کنید.
اما یکی از مزایای SEO این است که با استفاده از موتورهای جستجو، شما مجبور نیستید برای هر کلیک و به عنوان بازدید کنندهای که به سایت خود میروید هزینه پرداخت کنید. شما فقط از نظر بودجه و تلاش سرمایه گذاری اولیه میکنید اما هیچ هزینه مستمری متحمل نمیشوید. بنابراین این به طور قابل توجهی هزینه هر خرید را کاهش میدهد.
11. ارائه نتایج بلند مدتاز مهمترین مزایای سئو میتوان به نتایج طولانی مدت آن اشاره کرد. همانطور که در نکته قبلی ذکر شد، شما از نظر بودجه، زمان و تلاش سرمایه گذاری اولیه میکنید.
پس از آن، بدون نیاز به سرمایه گذاری اضافی، از مزایای طولانی مدت بهرهمند خواهید شد.
جستجوگرها حدود 6-12 ماه طول میکشد تا در رتبه بندیهای باکیفیت بالا برود. اما هنگامی که به آن نقطه رسیدید، عقب نشینی دشوار است مگر اینکه اشتباهات بزرگی مرتکب شوید و یا اینکه رقبای شما تلاش خود را دو برابر کنند.
به جز پیگیری و ردیابی مرتب دائمی، برای ادامه لذت بردن از این مزایای SEO مجبور نیستید تلاش بیشتری انجام دهید.
این تفاوت عمدهای در مقایسه با PPC است که نتایج سریع و کوتاه مدت را ارائه میدهد. در این حالت، لحظهای که دیگر هزینه تبلیغات خود را متوقف نمیکنید، میزان بازدید و فروش شما کاهش مییابد، مگر اینکه در سئو نیز سرمایه گذاری کنید.
12. باعث موفق شدن در رقابتسئو موضوعی است که هر بازاریاب آن را مهم میداند، به این معنی که رقبای شما نیز از آن استفاده میکنند.
این یکی دیگر از مزایای سئو است که شما را در رقابت کردن موفق میکند.
در حقیقت، 88٪ از بازاریابان در یک نظرسنجی Zazzle Media” ،SEO” را به عنوان بخشی اصلی از استراتژی بازاریابی خود در نظر میگیرند.
معنی این امر این است که اتخاذ یک استراتژی موثر در جستجوگرها به شما کمک میکند از پس رقابت برآیید.
بنابراین حتی اگر پشت سر گذاشتن رقبای خود خیلی چالش برانگیز باشد، حداقل عقب نیستید. به عبارت دیگر، این مزایای SEO به شما کمک میکند تا فاصله بین خودتان و رقبا را برطرف کنید.
13. قابل اندازه گیریبا استفاده از Google Analytics و مجموعه ای دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل، میتوانید بازدید از صفحه، تبدیلها و منبع ترافیک خود را اندازه بگیرید.
این یکی از برترین مزایای سئو است که میتوانید تلاش خود را بسنجید.
چگونه میتوانید از منبع ترافیک خود مطلع شوید؟
منابع ترافیک در گزارشی ذکر شده است که از Google Analytics دریافت میکنید. این گزارش شما را از انواع مختلفی که ترافیک را به سایت شما ارسال میکنند، مطلع میکند.
متناوباً، میتوانید بازدهی تبدیل خود را با در نظر گرفتن تعداد تبدیل محاسبه کنید، تعداد را با کل بازدیدکنندگان تقسیم کنید، سپس در 100٪ ضرب کنید.
بازدهی تبدیل = (تعداد تبدیل / کل بازدیدکنندگان) * 100٪
بنابراین شما تصور واضح تری از اینکه کدام یک از کلمات کلیدی، کانالها و تلاشها برای شما بیشتر ارزش دارد را خواهید داشت. که این مهم است زیرا شما درک بهتری از محل تلاش و سرمایه گذاری خود خواهید داشت.
یکی دیگر از مزایای سئو این است که به روابط عمومی شما کمک میکند. باورش برای شما دشوار است اما سئو همچنین بر روابط عمومی شما تأثیر میگذارد. اگرچه ممکن است این دو جنبه کاملاً متفاوت از بازاریابی به نظر برسند، اما به نوعی با هم ارتباط دارند.
سئو چگونه به روابط عمومی شما کمک میکند؟
بگذار توضیح بدهم، یکی از محبوب ترین استراتژیها در سئو، کسب لینک از نشریات معتبر و سایتهای دارای دامنه بالا است. این بدان دلیل است که Google هنگام رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو، نمایه پیوند شما را در نظر میگیرد.
بنابراین ما بر اهمیت ارسال مهمان و دریافت نام از سایتهای مرتبط و برجسته در جایگاه شما تأکید کردهایم.
در روابط عمومی، هدف این است که هرچه بیشتر مردم در مورد کسب و کار شما یاد بگیرند. این به این معنی است که یک نشریه مهم یا شخصیت تأثیرگذار در مورد تجارت شما صحبت میکند، میتواند امتیازات PR را بدست آورد.
بنابراین، در حالی که تلاش میکنید از نشریات اصلی برای سئو سایت خود بک لینک بگیرید، میتوانید در این روند به اهداف PR نیز دست یابید.
15. ادغام شدن با تقلاهای بازاریابیSEO یک استراتژی مستقل نیست. این برنامه با دیگر تقلاهای بازاریابی آنلاین شما سازگار است.
به این معنی که میتوانید آنها را با یکدیگر تراز کنید. بازاریابی محتوای شما، طراحی وب و تقلاهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی همه به نوعی بر SEO تأثیر میگذارند.
بنابراین اگر میدانید چگونه همه این تقلاها را به درستی همسو کنید، زمان، تلاش و هزینه های شما به میزان قابل توجهی کاهش مییابد.
مجبور نیستید دو برابر برای چیزی هزینه کنید که دو هدف دارد. به عنوان مثال، بازاریابی محتوا شامل تولید محتوای با کیفیت است، که همچنین چیزی است که برای سئو مورد نیاز است.
ایده های محتوا را بر اساس کلمات کلیدی مرتبط و بسیار جستجو شده ارائه دهید و هنگام تولید محتوا، اطمینان حاصل کنید که آن را با یک کلمه کلیدی هدف بهینه کنید.
به این ترتیب، شما با استفاده از این مزایای سئو به دو چیز دست مییابید: توسعه محتوا برای بازاریابی محتوا و بهینه سازی صفحه برای کلمات کلیدی.
در آخر
اینها برخی از مزایای سئو است که هر کسب و کاری میتواند از آن بهرهمند شود. تمام مزایای SEO در نهایت منجر به رشد نمایی طولانی مدت برای تجارت شما و تقویت اعتبار شما در صنعت میشود. همچنین SEO با مزایای فراوانی که به همراه دارد، هیچ روش دیگر بازاریابی دیجیتالی نمیتواند آن را ارائه دهد.
همانطور که میبینید، بسیاری از این مزایای سئو به نوعی با هم ارتباط دارند.
در صورت داشتن سوال، نظرات و پیشنهادات، میتوانید آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
منابع
shanebarker
webfx