تبلیغات

به روزرسانی محتوای قدیمی و تأثیر آن بر سئو

مدت زمان مطالعه این مقاله 9 دقیقه

ما در این مقاله می‌خواهیم روش‌های به روزرسانی محتوای قدیمی را به شما بگوییم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که محتوایی را خیلی وقت پیش انتشار کرده اید و متوجه شدید که دیگر مانند دوره های گذشته، آنطور که باید برای کاربران مفید و مورد پسند باشد، نیست.

سوال اینجاست، چرا؟

با ما در ادامه مقاله همراه باشید، تا روش‌هایی را برای رفع این مشکل، به شما بیاموزیم.

اهمیت به روزرسانی محتوای قدیمی

فرض کنید شما یک سایت ایجاد کرده اید. این سایت ممکن است یک سایت تجارت الکترونیکی، سایتی برای رستوران و تجارت خانوادگی یا حتی یک سازمان خیریه باشد. در هر صورت، به روزرسانی محتوای قدیمی آن را فراموش نکنید!

به روزرسانی یا آپدیت محتوای قدیمی امری ضروری است، زیرا الگوریتم گوگل دائماً در حال تغییر است. ممکن است فکر کنید که می‌توانید چند پست در سایت بنویسید و محتوای سایت خود را فراموش کرده (به قول معروف به امان خدا رهایش کنیم) و انتظار این را داشته باشید که رتبه خود را در نتایج گوگل حفظ کرده اید.

باید بگوییم متأسفانه، این طور نیست. اگر دائماً آپدیت محتوای قدیمی را انجام ندهید، گوگل سایت‌های مرتبط بیشتری را در صفحه نتایج جستجو خود بالاتر از سایت شما قرار می‌دهد.

اما منظور از سایت‌های مرتبط چیست؟

گوگل مشاهده می‌کند شما یک پست، مثلاً راجع به رتبه الکسا منتشر کرده اید و در آن از کلمات کلیدی مانند: رتبه بندی الکسا، کاهش رتبه الکسا و غیره، استفاده کرده اید. سپس سایت خود را برای چند ماه فراموش می‌کنید.

در همین حال، همچنان رقابت شما با سایت‌های دیگر برای کلمات کلیدی مرتبط مانند رتبه بهتر الکسا، الکسا چیست و غیره، وجود دارد. هرچند مقاله شما بسیار خارق ‌العاده باشد، اما گوگل به سایت‌های دیگری که می‌توانند ارزش بیشتری به خوانندگان ارائه دهند، بیشتر توجه می‌کند.

به عنوان مثال، خواننده، مقاله الکسا چیست را پیدا می‌کند، که شامل لینک‌های داخلی به صفحات مرتبط در سایت رقیب است و بازدیدکننده در نهایت با کلیک روی آن، لینکِ رقیب را دنبال می‌کند. این کار منجر به ماندگاری بیشتر خواننده در سایت رقبا می‌شود.

هم‌چنین با این کار سیگنالی به گوگل ارسال می‌شود و آن را متوجه می‌کند که این سایت، هم با کلمات کلیدی و هم با محتوای مرتبط به موضوع «الکسا چیست؟» مرتبط است. در نتیجه گوگل، آن سایت را در صفحه ابتدایی نتایج جستجوی خود نمایش می‌دهد.

Update Old Content

بنابراین اگر سایت شما جز آن دسته از سایت‌هایی است که مدتی به آن سر نزده اید و محتوای جدید در آن منتشر نکرده اید، گوگل این موضوع را می‌بیند و در الگوریتم خود ثبت می‌کند. بدون نوشتن محتوا مشتری و بازدیدکننده نیست.

همان طور که می‌دانید تولید محتوای باکیفیت، کار سخت و زمان ‌بری است، مخصوصاً اگر تیم کوچکی دارید یا خودتان همه ی کارها را انجام می‌دهید. در این صورت به روزرسانی محتوای قدیمی به شما در بهبود سئو ی سایت کمک خواهد کرد.

در این مقاله، ما به شما یاد می‌دهیم که چگونه با آپدیت محتوای قدیمی سایت خود را برای به دست آوردن رتبه ی بالاتر و افزایش بازدید بیشتر بهینه کنید. در نهایت شما متوجه می‌شوید که چرا آپدیت محتوای قدیمی برای سایت امری لازم و مفید است.

قبل از مطرح کردن راه حل‌هایی برای به روزرسانی محتوای قدیمی بیایید ابتدا دلیل این کار را بیان کنیم.

دلایل به روزرسانی محتوای قدیمی به روز رسانی محتوای قدیمی باعث بهبود آن محتوا می‌شود. هر محتوایی، هر چقدر هم خوب باشد، با گذشت زمان قدیمی می‌شود. به روزرسانی محتوای قدیمی به رتبه بندی بهتر سایت‌ها در SERP‌ها کمک می‌کند. یکی از روش‌های قضاوت کردن گوگل درباره ی سایت، به روز بودن محتوای آن است. بنابراین، به روزرسانی محتوای قدیمی به طور منظم، روش خوبی برای بازگشت به صفحه اول نتایج جستجو است. با انجام این کار علاوه بر کسب رتبه بهتر می‌توانید میزان بازدید سایتتان را نیز افزایش دهید. این کار فقط به صفحات خاصی در سایتتان محدود نمی‌شود بلکه کل محتوای سایت را نیز در بر می‌گیرد.
به روز رسانی محتوای قدیمی میزان کلیک شما را افزایش می‌دهد. به روز رسانی محتوای قدیمی نحوه نمایش آن‌ها را در موتورهای جستجو تغییر می‌دهد. بنابراین، به روزرسانی منظم مطالب خود روش خوبی برای افزایش میزان کلیک شماست. آپدیت محتوای قدیمی به سئو سایت شما کمک می‌کند. گوگل الگوریتم‌های خود را هر سال به طور منظم به روزرسانی می‌کند. بنابراین اعمال تغییرات در محتوای سایت تأثیر زیادی در رتبه بندی و بازدید آن دارد. در واقع با آپدیت محتوای قدیمی، توجه گوگل را به سایت خود جلب می‌کنید. علاوه بر این، به روز رسانی‌های مکرر باعث می‌شود که گوگل مرتباً سایت شما را در صفحه نتایج جستجوی خود نشان دهد. این موضوع نشان می‌دهد که موتورهای جستجو بیشتر انتظار تغییر محتوا را دارند تا ایجاد محتوای جدید. همچنین به روزرسانی محتوای قدیمی سایت به شما امکان می‌دهد آن را دوباره تبلیغ کنید. که این کار منجر به افزایش اشتراک گذاری محتوا در رسانه‌ های اجتماعی، ایجاد لینک‌های ورودی بیشتر و افزایش ترافیک سایت می‌شود. همه مواردی که صاحبان سایت به آن نیاز دارند! آپدیت محتوای قدیمی به شما اجازه می‌دهد کارهای کمتری انجام دهید. به روزرسانی محتوای قدیمی باعث افزایش ROI می‌شود.

ROI چیست؟

ROI) Return on Investment)، به معنای نرخ بازگشت سرمایه است؛ مقدار سودی که پس از سرمایه گذاری خود در کار بازاریابی به دست می‌آورید.

هر روز مطالب تازه و زیادی در فضای اینترنت منتشر می‌شود و رتبه بندی برای پست‌های جدیدِ سایت شما را دشوار می‌کند.

بر خلاف پست‌ها و صفحات جدید که به مدت زمان طولانی، برای افزایش ترافیک سایت و حضور در صفحه اول نتایج موتور جستجو نیاز دارند، محتوای قدیمی‌تر که پیش‌تر باعث رتبه بندی سایت شده بودند، با سهولت بیشتری می‌توانند در لیست نتایج گوگل ظاهر شوند.

همچنین اگر سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید، متوجه خواهید شد که بیشترین میزان بازدید از محتوای قدیمی‌تر ناشی می‌شود. بنابراین، سرمایه گذاری در پست‌ها و صفحاتی که قبلاً منتشر کرده اید، با ارزش‌تر از سرمایه گذاری روی محتواهای جدید است.

در نهایت، به روزرسانی محتوای قدیمی موجود در سایت به تلاش کمتری نسبت به ایجاد محتوای جدید نیاز دارد.

11 تکنیک جادویی برای به روزرسانی مطالب قدیمی

حال 11 تکنیک، برای به روزرسانی محتوای قدیمی را نام می‌بریم و به شرح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

1. مطالب قدیمی خود را شناسایی کنید

اولین مرحله این است که شناسایی کنید، کدام مطالب به بهینه سازی مجدد نیاز دارند. ممکن است بگویید همه ی مطالب. با این حال، خوب است بدانید از کجا شروع کنید.

جستجوی مطالب قدیمی برای به روزرسانی

یکی از اولین قدم‌ها این است که به Google Analytics خود بروید. در Google Analytics، در قسمت محتوای سایت می‌توانید محبوب‌ترین صفحات سایت خود را بیابید.

همچنین می‌توانید مواردی مانند زیاده گویی و میانگین زمان حضور کاربران در هر صفحه را مشاهده کنید.

برای این منظور می‌توانید از گوگل کنسول (Google Search Console) نیز استفاده کنید. با استفاده از گوگل کنسول می‌توانید مشکلات سایت خود، رتبه آن، میزان اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و همچنین تعداد بک لینک‌های سایت خود را مشاهده کنید.

2. پیدا کردن صفحات مناسب

هنگامی که مطالب قدیمی خود را شناسایی کردید، آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. در اینجا چند نوع صفحه وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید:

صفحاتی با ترافیک بالا اما تغییر کم در رتبه بندی

این نوع صفحه ‌ها در صورت بهینه سازی، امکان افزایش رتبه و بازدید بیشتری را دارند.

صفحاتی با ترافیک کم اما تغییر زیاد در رتبه بندی

در اینجا، می‌توانیم با انجام اقداماتی برای افزایش ترافیک، تعداد بازدیدها را افزایش داد.

محتوای پرطرفدار سابق

این همان محتوایی است که در طول روز لینک‌ها و اشتراک‌هایی را در شبکه های اجتماعی به دست آورده است، اما میزان بازدید و جستجوی آن کاهش یافته است.

شناسایی صفحات برای آپدیت مطالب قدیمی

پس از شناسایی صفحات، بهینه سازی آن‌ها را شروع کنید. برای شروع، انتخاب 30-10 پست کافی است. پس از آن، زمان آن فرا رسیده است که یک یا چند راهکار زیر را برای به روزرسانی محتوای قدیمی به کار گیرید.

3. کلمات کلیدی خود را به روز کنید

کلمات کلیدی، ستون فقرات هر استراتژی سئو است. ممکن است یک کلمه کلیدی یا عبارتی که دوازده ماه پیش پربازدید بود، در حال حاضر طرفدار زیادی نداشته باشد. بنابراین، مهم است که هر چند وقت یک بارکلمات کلیدی خود را دوباره بهینه کنید.

همچنین به روزرسانی کلمات کلیدی به شما این امکان را می‌دهد که، کلمات کلیدی جدیدی را در محتوای خود قرار دهید که هنگام انتشار، آن‌ها را فراموش کرده بودید.

برای این کار می‌توانید کلمات کلیدی جدیدِ خود را در کنسول جستجوی گوگل پیدا کنید.

4. جستجوهای کاربران را تجزیه و تحلیل کنید

علاوه بر یافتن کلمات کلیدی جدید، باید متوجه شوید کاربران دنبال چه چیزی هستند. ممکن است سوالاتی در ذهن ما شکل بگیرد، هنگامی که کاربران کلمه کلیدی خاصی را تایپ می‌کنند:

در واقع چه چیزی می‌خواهند؟ آیا می‌خواهند چیزی بخرند؟ آیا فقط به دنبال اطلاعات هستند؟

درک این موضوع به شما کمک می‌کند تا مرتبط‌ترین محتوا را برای آن‌ها ایجاد کنید. بنابراین، فقط به کلمات کلیدی نگاه نکنید، از خود بپرسید کاربران با جستجوی کلمات کلیدی واقعاً دنبال چه محتوایی هستند.

5. عناوین خود را اصلاح کنید

80 درصد از افراد عنوان را می‌خوانند اما فقط 20 درصد آن‌ها برای خواندن بقیه مطالب شما وقت می‌گذارند. بنابراین، به روزرسانی محتوای قدیمی روش خوبی برای جذب خوانندگان جدید است.

همان طور که بالاتر راجع به آن صحبت کرده ایم، به روزرسانی محتوای قدیمی نرخ کلیک را افزایش می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید با تغییر عنوان خود، این موضوع را مشاهده کنید.

6. محتوای خود را به روز کنید

پس از مراحل فوق بالاخره نوبت به به روزرسانی محتوای قدیمی می‌رسد. تصمیم دارید چقدر تغییر در محتوای خود ایجاد کنید؟

در ابتدا لازم است موارد زیر را بررسی کنید. به هر جستجویی که تاکنون به دست آورده اید، کاملاً توجه کنید. بررسی کنید که آخرین بار چه زمانی مطلبی را به روزرسانی کرده اید و آیا اطلاعات جدیدی درباره ی آن موضوع منتشر شده است یا خیر. این کار به شما کمک می‌کند مطالب خود را جامع‌تر کنید.

اطمینان حاصل کنید که بک لینک‌های سایتتان درون صفحات و بیرون آن موجود است، البته برای ایجاد و ساخت بک لینک باید تکنیک‌های آن را یاد بگیریم. لینک‌های خراب شده و از کار افتاده برای سئوی سایت شما بد هستند.

با اختصاص دادن وقت برای درج تصاویر هیجان انگیز، مطالب خود را برای بازدیدکنندگان جذاب‌تر کنید.

علاوه بر این، اگر نمودار یا اطلاعات تصویری مشابه رقبای خود در سایت قرار داده اید، آن را به آخرین نسخه به روز کنید. همچنین، در نظر بگیرید برخی از تصاویر را با Gif یا فیلم جایگزین کنید.

وقتی مطالب چند سال پیش خود را می‌خوانید، باید کمی خجالت بکشید. این بدان معناست که شما اکنون در کار خود بهتر از گذشته هستید.

به روزرسانی محتوای قدیمی فرصتی مناسب برای به کارگیری مهارت‌های پیشرفته خود و بررسی دستور زبان، هجی، قالب بندی و سایر مواردی است که خواندن مطالب را آسان‌تر می‌کند.

در صورت لزوم از مطالب قدیمی خود به محتوای جدید لینک دهید. این کار ساختار سایت شما را بهبود می‌بخشد.

7. سئوی On-Page خود را بهبود بخشید

سئو داخلی شامل بهینه سازی صفحات منفرد در سایت شما، با هدف رتبه بندی بالاتر و ایجاد ترافیک مرتبط‌تر است. به روزرسانی محتوای قدیمی فرصتی عالی برای بازدید مجدد آن است.

مطمئن شوید که محتوای قدیمی شما همه عوامل موثر بر بهینه سازی بهتر سایت را بررسی می‌کند.

عوامل تاثیرگذار بر سئوی سایت عبارتند از:

کلید واژه اصلی در عنوان، URL، توضیحات متا و عنوان‌ها کلمات کلیدی ثانویه در عناوین H2 و H3 (عناوین H2 و H3، پس از عنوان اصلی به ترتیب اهمیت، عنوان‌های ثانویه هستند) لینک‌های داخلی و خارجی مرتبط و به روز تصاویر بهینه شده برای سئوی بهتر سایت

برای این منظور می‌توانید از ابزار تجزیه و تحلیل محتوا Yoast SEO نیز بهره بگیرید.

8. به روزرسانی راه های ارتباطی (CTA)

اگر محتوای شما قدیمی‌تر است، این احتمال وجود دارد که راه های ارتباطی که شما در سایت خود قرار داده بودید، نیز دیگر به روز نباشند. به عنوان مثال ممکن است شما، شماره تماس یا آیدیِ صفحه اینستاگرامی را در آن وارد کرده باشید که خیلی وقت است از آن‌ها استفاده نمی‌کنید.

همچنین ممکن است محصول جدید ارائه کنید که با CTA های قبلی مرتبط نباشد.

CTA چیست؟

CTA یا همان نرخ کلیک در واقع عبارتی است که شما را به خرید کردن از سایت یا بازدید از آن ترغیب می‌کند. (به عنوان مثال عباراتی مانند هم اکنون بخرید، 70% تخفیف ویژه ی شب یلدا و …)

تاثیر CTA در محتوای قدیمی

برای اینکه CTA های خود را بهتر کنید، باید دوباره اهداف جستجوی کاربران خود را در نظر بگیرید.

یکی از بهترین راه ‌ها برای انجام این کار این است که به کلمات کلیدی صفحات خود نگاه کنید. شما اغلب می‌توانید از عبارات کلیدی دقیق در CTA استفاده کنید.

9. نظرات سایت خود را بررسی کنید

مرحله آخر برای به روزرسانی محتوای قدیمی صفحه خود، بررسی بخش نظرات است. با گذشت زمان، ممکن است نظرات زیادی جمع کرده باشید و همه آن‌ها مفید نباشند.

ممکن است بعضی نظرات اسپم باشند، ممکن است برخی از نظرات به محتوای شما مرتبط نباشند و به مواردی که دیگر در پستِ به روز شده شما وجود ندارند، اشاره کنند.

بررسی نظرات برای بهتر کردن محتوا

در همه این موارد، آن نظرات را حذف کنید. به این ترتیب، با ورود بازدیدکنندگان جدید به سایت شما، بخش نظرات به اندازه سایر مطالب برای آن‌ها مفید خواهد بود.

10. به روزرسانی تاریخ انتشار

سرانجام، قبل از انتشار محتوای تغییر یافته، لحظه ای وقت بگذارید تا تاریخ آن را به روز کنید. همان طور که قبلاً بحث شد، این روش خوبی است که باعث می‌شود افراد بتوانند روی مطالب شما در گوگل کلیک کنند.

در وردپرس می‌توانید این کار را در داخل ویرایشگر انجام دهید. برای انجام این کار کافی است در سمت راست، در بخش Document، زمان و تاریخ انتشار را پیدا کنید، روی تقویم کلیک کنید و آن را روی تاریخ امروز تنظیم کرده و محتوای به روز شده را منتشر کنید.

ممکن است بخواهید تاریخ آخرین اصلاحیه را نیز به آن اضافه کنید. افزونه ای مانند WP Last Modified Info می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

11. پست به روز شده خود را تبلیغ کنید

وقتی به روزرسانی محتوای قدیمی خود را انجام دادید، درست مانند یک محتوای جدید، باید آن را تبلیغ کنید. می‌توانید این کار را در Google Search Console انجام دهید. همچنین انجام این کار به بهبود رتبه سایت شما سرعت می‌بخشد.

پس از آن، مطمئن شوید که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید. می‌توانید با استفاده از یک ابزار برنامه ریزی اجتماعی مانند: Buffer، این کار تا حدودی به طور خودکار انجام دهید.

همچنین افزونه هایی مانند Revive Old Posts وجود دارد که به طور خودکار محتوای قدیمی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

با ارسال ایمیل به کاربران خود اطلاع دهید، که محتوای سایت را به روز کرده اید. یک روش عالی برای انجام تبلیغات الکترونیکی نیز ارسال پیام خوش ‌آمدگویی برای کاربران جدید با لینک دادن به مطالب قدیمی به روزرسانی شده ی شماست.

تبلیغ محتوای به روز شده

نتیجه گیری

ما در این مقاله 11 تکنیک یاد گرفتیم که به کمک آن‌ها محتوای قدیمی خود را به روزرسانی کنیم. توجه کنید که به روزرسانی محتوای قدیمی می‌تواند به معنای خلاص شدن کامل از برخی از آن‌ها باشد.

به یاد داشته باشید که به روزرسانی محتوای قدیمی تنها یک قسمت از استراتژی سئوی سایت شما است نه همه آن. هنوز این موضوع اهمیت دارد که شما به طور منظم محتوای جدید منتشر کنید.

آیا متوجه اهمیت به روزرسانی محتوای قدیمی سایت خود شده اید؟ شما هر چند وقت یک بار محتوای قدیمی خود را به روزرسانی می‌کنید؟ تجربه خود را در این زمینه، با ما در میان بگذارید.

منابع

justcreative

torquemag

گزارش تخلف

کلیه مطالب سایت توسط ربات از خبرگزاری های معتبر و سایتهای فارسی زبان به همراه لینک منبع باز نشر می شود و سایت ما هیچ مسئولیتی نسبت به آنها ندارد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را از طریق لینک گزارش تخلف در قسمت پایین به ما اطلاع دهید تا رسیدگی شود.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار