روشهای کاربردی برای افزایش ترافیک سایت
افزایش ترافیک سایت و یکی از دغدغه های مهم و اساسی برای هر سایتی است و به خصوص برای سایتهای فروشگاهی برای فروش محصولات و برند سازی، بالا بردن بازدید سایت بسیار حیاتی است.
در دنیای پر سرعت امروز، همه خواهان نتایج فوری هستند. ما میخواهیم غذای ما سریعتر آماده شود، میخواهیم فوراً با مردم ارتباط برقرار کنیم و وقتی لود شدن یک سایت بیش از پنج ثانیه طول میکشد، اغلب بیتاب میشویم، پس بالا بردن سرعت سایت امری ضروری است.
همین نکته را میتوان برای کسانی که میخواهند میزان فروش و بازدید از سایت خود را افزایش دهند، بیان کرد. خوشبختانه چند روش برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد، که میتوانید سایت خود را بهینه کنید تا فروش بیشتری را در سایت خود داشته باشید.
مانند اکثر روشهای بازاریابی دیجیتال، برای افزایش ترافیک سایت هم، دیدن نتایج ممکن است کمی زمان ببرد.
با این حال، شما میتوانید این نکته ها را امروز در سایت خود پیاده کنید و به راحتی بنشینید و تماشا کنید که بالا بردن بازدید سایت، با این مقاله امکان پذیر است.
چه روشهایی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد؟ 1. تبلیغات رسانه های اجتماعی: تبلیغات پولی و پست رایگاندر ژوئن سال 2020، گزارش شد که تقریباً 30 درصد مردم در نظرسنجی آمریکا، از رسانه های اجتماعی برای انجام خرید استفاده کرده اند. فیسبوک تقریباً دو سوم از سهم این بازار را به خود اختصاص داده است و اینستاگرام نیز خیلی عقب نیست.
به دنبال انتخاب رسانه ی اجتماعی برای فروش و افزایش ترافیک سایت هستید؟
این نمودار نشان میدهد فیسبوک یا اینستاگرام، انتخاب هوشمندانه ای برای بالا بردن بازدید سایت میتوانند باشند.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی و افزایش ترافیک سایت، لازم نیست همه جا باشید. اگر در بازاریابی شبکه های اجتماعی تازه کار هستید، بهتر است برای بالا بردن بازدید سایت، ابتدا با تمرکز بر یک برنامه شروع کنید.
فیسبوک و اینستاگرام هر دو گزینه های خوبی برای کسب و کارهای کوچکِ آنلاین و بالا بردن بازدید سایت هستند.
تبلیغات فیسبوک و اینستاگرامفیسبوک پر کاربردترین شبکه ی اجتماعی در جهان است، بنابراین اگر هدفِ شما افزایش ترافیک سایت است، فیسبوک جایِ خوبی برای شروع است.
اینستاگرام نیز بعد از فیسبوک، یک سایت عالی برای کسب و کارهای کوچک و برای افزایش ترافیک سایت است، زیرا یک پلتفرم تصویری است.
شما میتوانید و “باید” از پستهای با کیفیت (پستهایی که برای آنها هزینه نمیکنید) به عنوان بخشی از استراتژی رسانه های اجتماعی خود برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید.
این پستها به افرادی که از قبل شما را دنبال میکنند، میرسد؛ بنابراین مهم است که تبلیغات را جزو این ترکیب قرار دهید.
بهترین قسمت تبلیغات پولی برای افزایش ترافیک سایت این است که میتوانید انتخاب کنید چه کسانی پستهای شما را ببینند. شما میتوانید براساس سن، مکان، شغل، علایق و موارد دیگر مخاطبان را هدف بگیرید. با کشف مخاطب خود شروع کنید و ادامه دهید.
2. پست مهمان بنویسیددرباره ی پست مهمان چندین سوال وجود دارد که ممکن است در ذهن شما خطور کند، از جمله:
پست مهمان چیست؟ تفاوت آن با یک پست معمولی در سایت چیست؟ چگونه با پست مهمان میتوان بازدید سایت را افزایش داد؟حال به پاسخ هر یک از این سوالها بپردازیم:
پست مهمان مقاله ای است که در سایت شخص دیگری نوشته و ارسال شده است. وقتی چیزی را در سایت خود مینویسید فقط یک “پست” است، اما اگر در سایتهای دیگر بنویسید به آن “پست مهمان” میگویند.
پستهای مهمان به دلایلی مانند ذکر نام تجاری شما، ابزار ارزشمندی برای معروف شدن هستند، اما بیشتر افراد از آنها برای بک لینک گذاشتن استفاده میکنند که کار اشتباهی نیست، اما باید اصول سئو در آن رعایت شود تا برای هر دوطرف نفع داشته باشد.
گوگل سایتهایی که از پست مهمان برای بهینه سازی و افزایش ترافیک سایت استفاده میکنند، جریمه میکند و آن را حقه بازی تلقی میکند؛ به همین دلیل باید سایتی که پست مهمان را قبول میکند، لینک آن را به صورت Nofollow قرار دهد.
اما لینک نوفالو چیست؟
لینک نوفالو (Nofollow) لینکی است که یک سایت منتشر میکند، اما به گوگل میگوید که آن را تأیید نمیکنم و در واقع فقط آن را معرفی میکند.
بیشتر نویسندگان مهمان بیشتر از اینکه به ارائه محتوای با کیفیت علاقه مند شوند، به دنبال دریافت لینک با کیفیت هستند! اگر میخواهید برای یک سایت معتبر بنویسید، وقت بگذارید و چیزی با ارزشِ واقعی تولید کنید، چیزی که باعث میشود خواننده از سایت بیشتر استقبال کند.
اینجا به چند نکته هنگام نوشتن پست مهمان برای بالا بردن بازدید سایت اشاره شده است:
پست شما باید اصیل و یونیک باشد. شما موافقت میکنید که محتوا را در مکان دیگری منتشر نخواهید کرد. (به عنوان مثال، در وبلاگ خود یا به عنوان پست مهمان در وبلاگهای دیگر) مقالات میتوانند شامل لینکهای مفید و مرتبط باشند، اما هیچ کدام نباید در پاراگراف اول وجود داشته باشند. (لینکهای اسپم یا لینکهایی که فقط به نفع خودتان باشد، باعث رد مقاله میشوند.) پستهای مهمان برای افزایش ترافیک سایت نباید کمتر از 1500 کلمه باشد. (در حالت ایده آل بیش از 2000 کلمه)در نتیجه پستهای مهمان راهی عالی برای تولید لینکهای با کیفیت بالا، افزایش ترافیک سایت و افزایش آگاهی از برند شما است.
3. فیلمهای YouTubeبرای بالا بردن بازدید سایت YouTube را فراموش نکنید. در بین کاربران موبایل، این محبوبیت حتی بیشتر از فیسبوک است و راهی عالی برای ارتباط کسب و کارهای کوچک با مخاطبان و افزایش ترافیک سایت است.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، متوجه میشوید که محبوبیت YouTube در بین کاربران تلفن همراه چقدر است!
این آمار را در نظر بگیرید :
از هر چهار بزرگسال سه نفر در خانه فیلمهای YouTube را با تلفنهای خود تماشا میکنند. 68 درصد از کاربران YouTube به عنوان بخشی از روند تصمیم گیری خرید کردن، فیلم نظرسنجی تماشا میکنند. YouTube در مقایسه با هر تلویزیونی بیشترین تعداد بینندگان را دارد.تولید ویدیوی YouTube به منظور بالا بردن بازدید سایت میتواند رقابتی باشد، اما اشکالی ندارد؛ تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فیلمهای خود را هرچه بیشتر برای مخاطبان، آموزنده و خاص بسازید، درست مثل آنچه که برای تولید هر نوع محتوای دیگر انجام میدهید.
در اینجا به چند ایده تولید ویدیو برای شروع اشاره کرده ایم:
مجموعه ای از رضایت مشتریان ایجاد کنید. اعلام ارائه محصولات جدید مجموعه ای از فیلمهای چگونه…؟ (مثل چگونه این سبک جدید لباس را بپوشیم یا چگونه از این ابزار جدید آشپزخانه استفاده کنیم) ایجاد کنید.تا جایی که میتوانید هنگام توضیح دادن در فیلمهای خود دقیق باشید. موارد زیادی را در معرفی محصول خود قرار دهید. در نهایت، یک عنوان جذاب که کلمات کلیدی خود را در آن استفاده کرده اید، برای آن بنویسید. برای بالا بردن بازدید سایت خود، در توضیحات ویدیو حتما به سایت خود لینک دهید.
4. عملکرد سایت شماسایت شما پایگاه اصلی کسب و کار آنلاین شماست. حداقل چهار صفحه؛ صفحه اصلی، درباره ما، محصولات و مخاطبان ایجاد کنید و تمام اطلاعاتی را که ممکن است افراد درباره کسب و کار شما بخواهند، مثل: چگونگی ارسال، تعویض یا مرجوعیِ محصولات را در آن بگنجانید، که باعث افزایش ترافیک سایت میشود.
این اولین قدم برای اطمینان از این است که موتورهای جستجو میتوانند شما را پیدا کنند و باعث بالا بردن بازدید سایت شما میشود.
اسکات کوک، یکی از بنیانگذاران Intuit (شرکت تولید نرمافزار) میگوید:
“برند دیگر آن چیزی نیست که ما به مصرفکننده میگوییم، بلکه همان چیزی است که مصرفکنندگان به یکدیگر میگویند.”
به همین دلیل است که هنگام ساختن یک سایت و برای افزایش ترافیک سایت، توصیفات، نظرات و تأیید دیگران ضروری است.
بررسی رضایت مشتری (که باعث بالا بردن بازدید سایت هم میشود) را از طریق مطرح کردن سوالات پیگیری کنید، مثل:
قسمت مورد علاقه شما از محصول من چیست و چرا؟ اگر بخواهید محصول من را به بهترین دوست خود پیشنهاد دهید، چه میگویید؟مطمئناً، برخی از مشتریان بدون پرسیدن سوالات، نظر خود را ارائه میدهند، اما بهترین سیاست پرسش است. میتوانید لینکی را به سایت خود اضافه کنید تا مشتریان بتوانند نظرات و توصیفات خود را ارائه دهند.
5. بهینه سازی SEO برای بازاریابیبهینه سازی موتور جستجو یا SEO یکی از اصطلاحات بازاریابی دیجیتال و برای افزایش ترافیک سایت است، که میتواند هر کسب و کار آنلاینی را بترساند. نگران نباشید، این به این معنی است که سایت شما طراحی میشود تا موتورهای جستجو آن را در صفحات نتایج، به خوبی رتبه بندی کنند.
برای بهینه سازی و بالا بردن بازدید سایت به نکات زیر توجه کنید:
خواندن صفحات خود را آسان کنید؛ پاراگرافهای کوتاه، فضای سفید فراوان و تصاویر مفیدی که محصول و نام تجاری شما را به نمایش میگذارد. مطالب مفید و به روز در مورد موضوعات مرتبط را بگنجانید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما در موبایل و هم در سیستمهای دیگر هم به خوبی نمایش داده میشود، بنابراین افراد بدون توجه به اینکه با چه دستگاهی هستند، میتوانند به راحتی خرید کنند. بهینه سازی برای موبایل را فراموش نکنید. افراد بیشتر از هر زمان دیگری از طریق موبایل خرید میکنند و تعداد آنها فقط در حال افزایش است.تخمین زده شده است که تا سال 2024، 45 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک از طریق موبایل اتفاق بیفتد. تجارت از طریق موبایل به طور مداوم در حال رشد است، بنابراین شما میخواهید مطمئن شوید که این کار برای کسانی که از سایت شما خریدی را انجام میدهند، آسان است.
وقتی افراد به دنبال محصولاتی هستند که شما هم آنها را میفروشید، میخواهید آنها حتماً شما را پیدا کنند. کمتر از 1 درصد جستجوگران روی نتایج صفحه دوم یا سوم به بعد کلیک میکنند، بنابراین شما باید رتبه بالایی داشته باشید.
این افت شدید را بعد از صفحه اول نتایج گوگل بررسی کنید! به همین دلیل به تبلیغات پولی نیاز دارید.
انجام سئو میتواند ترافیک رایگان برای فروشگاه اینترنتی شما جلب کند و باعث بالا بردن بازدید سایت شما میشود، اما ایجاد شهرت و رتبه بندی بالا به زمان نیاز دارد. در ضمن، میتوانید کمی روی تبلیغاتِ پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) سرمایه گذاری کنید.
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک را اجرا کنیدبا Google Ads شروع کنید! محبوب ترین سیستم PPC است که امروزه وجود دارد و برای افزایش ترافیک سایت استفاده میشود. با Google Ad، شما تبلیغی برای تجارت خود ایجاد میکنید و پیشنهاد میدهید گوگل آن را در بالای صفحه نتایج نشان دهد.
وقتی تبلیغ شما نمایش داده میشود و شخصی روی آن کلیک میکند، هزینه ای پرداخت میکنید.
میانگین بازگشت پول برای هر دلار شما، 2 دلار است، بنابراین ارزش سرمایه گذاری برای بالا بردن بازدید سایت را دارد.
7. از گواهی SSL (HTTPS) استفاده کنیدبه دست آوردن گواهینامه SSL برای اطمینان از ایمن بودن اتصال مشتریان به سایت است. وجود آن، ضروری است و باعث افزایش ترافیک سایت میشود و همچنین اعتماد مشتری و ارزش ملک آنلاین شما را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.
در میان بسیاری از مزایای دیگر، SSL اطلاعاتی را که مشتریان شما به سرور ارسال میکنند رمزگذاری میکند. این گواهی اطمینان میدهد که داده ها فقط توسط اشخاص مورد نظر قابل خواندن هستند.
مزایای دیگر عبارتند از:
در برابر فیشینگ (phishing: روشی مخرب برای دستیابی به اطلاعات بانکی افراد) محافظت میکند. گواهی ارائه میدهد که سایت متعلق به شماست و کپی نیست. اعتماد مشتری را افزایش میدهد.با وجود هزینه های تهیه SSL، مزایایی که ارائه میدهد کاملاً ارزشش را دارد!
8. از محتوای شخصی شده استفاده کنیدامروزه بسیاری از سایتهای موفق برای بالا بردن بازدید سایت از محتوای شخصی سازی شده استفاده میکنند. چنین محتوایی در مشاغل تجارت الکترونیکی بسیار مؤثر است.
محتوای شخصی شده به شما امکان میدهد محصولات یا اطلاعات نشان داده شده به کاربران را بر اساس داده های شخصی هدف قرار دهید. این داده ها شامل موارد زیر است:
موقعیت جغرافیایی دستگاهی که برای دسترسی به سایت استفاده میشود. عبارات استفاده شده در جستجو زمان محلی اشاره کردن به URL فرکانس بازدید رفتار مشتری در صفحه و تاریخچه ی مشاهدهبا محتوای شخصی شده میتوانید مشتری پسند باشید.
9. بازدیدکنندگان گذشته سایت را دوباره هدف بگیریدبرخی از افراد به تبلیغات شما پاسخ میدهند، از سایت شما بازدید میکنند، به گشت و گذار میپردازند و بدون خرید چیزی سایت را ترک میکنند. هدف گذاری بازدیدکنندگان قبلی (retargeting) میتواند به شما کمک کند آنها را به عقب بازگردانید.
هدف گذاری مجدد برای بالا بردن بازدید سایت، شامل جمع آوری اطلاعات مرورگر از افرادی است که از سایت شما بازدید کرده اند، نمایش تبلیغات برای آنها و ارسال ایمیلهایی برای آنها که مواردی را که مشاهده کرده اند تبلیغ میکند.
هدف گیریِ مجدد آسان است. اگر هدف گذاری مجدد انجام دهید، سایت شما از “کوکیها” برای به یاد آوردن آنچه افراد در سایت شما مرور میکنند، استفاده میکند. کوکیها بسته های کوچکی از اطلاعات هستند که سایت به دستگاه کاربر میفرستد تا بداند چه کاری در سایت انجام داده و چه زمانی.
براساس این داده ها، سیستم تبلیغاتی که استفاده میکنید مثل Google Ads میتواند پیامهای شما را به افرادی که محصولات شما را مشاهده کرده اند، نشان دهد.
همچنین اگر آدرس ایمیلشان را به شما دادند، میتوانید از این طریق هدف گذاری مجدد انجام دهید. سایت اطلاعات مربوط به آن بازدید کننده را جمع آوری میکند و به شما کمک میکند بدانید چه ایمیلهایی برای آنها ارسال میشود که در آخر باعث بالا بردن بازدید سایت میشود.
در آخر
حالا شروع کنید!
اکنون که یاد گرفته اید چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی، سئو سایت و تبلیغات جستجو، برای افزایش ترافیک سایت فروشگاه آنلاین خود اقدام کنید، میتوانید آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است.
برای ایده گرفتن سایت و رسانه های اجتماعی خود، به راهنمای جامع سئوی ما و مقاله ها و ویدیوهای سایت مراجعه کنید. هر بار یک قدم بردارید و به یاد داشته باشید، فقط چند بازدیدکننده تا افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش خود فاصله دارید!
منابع
incomediary
business2community