تبلیغات

۷ روش برای بهتر نوشتن آگهی استخدام مشاغل فروش

۷ روش برای بهتر نوشتن آگهی استخدام مشاغل فروش

آیا برای شما نیز اتفاق افتاده‌است؟ این‌که آگهی استخدامی برای موقعیتی که لازم است پر شود می‌نویسید، به صورت آنلاین پستش می‌کنید و منتظر می‌مانید. ولی به جای دریافت تعداد قابل‌قبولی از پاسخ‌ها از سوی کارجویان واجدشرایط، یا اصلا پاسخی دریافت نمی‌کنید و یا در سیل درخواست‌های کارجویان فاقدصلاحیت غرق می‌شوید!

می‌توانید بازار، اقتصاد، پلتفرم تبلیغاتی یا حتی پاسخ‌دهندگان را سرزنش کنید. ولی واقعیت این است که احتمالا مشکل اصلی در ساختار آگهی شما است. با این‌که هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی ارسال رزومه‌ی افراد فاقد شرایط لازم را بگیرد، ولی راه‌هایی برای جذب پاسخ‌های درست از بهترین متقاضیان وجود دارد. بدین صورت:

ابتدا باید بدانید که بهترین تکنیک‌های نوشتن آگهی استخدام در مشاغل فروش، همان تکنیک‌های مورداستفاده برای دیگر انواع تبلیغات هستند. در این مورد، شغل محصول شما و خوانندگان آگهی شغلی مشتریان احتمالی شما هستند. هدف آگهی جلب علاقه، انتقال سریع و واضح نکات مهم و ارائه‌ی فرایند واضح ارسال درخواست است.

۷ روش برای بهتر نوشتن آگهی استخدام مشاغل فروش

در این‌ مطلب از کاربوم چند نکته برای واضح‌تر شدن محتوای آگهی شما آمده‌است تا فقط کارجویان واجدشرایط را جذب کند:

* آن‌چه که برای ارائه دارید، به نمایش بگذارید: برای صید بهترین کارجو، قرار است کدام قلاب وسوسه‌انگیز را در آگهی خود برجسته کنید؟ آن‌ها را بیابید و در نیمه‌ی اول آگهی به طور مشخص بیان کنید.

* روی فرد موردنظر تمرکز کنید: زمانی که به دنبال استخدام کارمند جدید هستید، مانند فردی که جویای کار است فکر کنید. آگهی خود را مبتنی بر مهارت‌ها، استعدادها، ویژگی‌ها و سوابق بنویسید. روی فرد موردنظر خود تمرکز کنید، نه روی آن موقعیت شغلی که باید پر شود.

* کوتاه بنویسید: کلمات زیادی به کار نبرید. از جمله‌های کوتاه استفاده کنید. جمله‌ای با بیش از ۱۵ کلمه واضح نخواهدبود. وجود کلمات خیلی زیاد در یک پاراگراف بزرگ ممکن است دل‌سردکننده باشد. آن‌ها هرگز خوانده نمی‌شوند.

* به خوانندگان کمک کنید تا خودشان را در آن نقش تصور کنند: هنگام توصیف الزامات شغلی و انتظاراتی که از متقاضی می‌رود، خواننده را با عبارت «شما» خطاب کنید. همچنین آنان را (با کلمات «خود» و «خودتان») شریک و مسئول قرار دهید.

* از زبان ساده‌ای استفاده کنید: به زبان خوانندگان خود صحبت کنید. دایره‌ی واژگان خود را به آن‌چه که در روزنامه پیدا می‌شود، محدود کنید.

* عنوان شغلی درست را به کار ببرید: عنوانی برای شغل ایجاد کنید که دقیق باشد نه خلاقانه. دوره‌ی تیتر‌های جذاب و عناوین شغلی مبهم، مدت‌ها است که سر آمده‌است. تصور کنید کسی به دنبال شغلی تحت عنوان «نماینده‌ی توسعه‌ی کسب‌وکار» (Business Development Representative) است. در صورتی که تیتر آگهی «نیازمند به مدیر ارتباط با مشتری» (Engagement Manager) باشد، آیا ممکن است او این موقعیت شغلی را تشخیص دهد؟ احتمالا خیر.

* دقیق باشید: با این‌که خلاصه‌گویی هنر بسیار ارزنده‌تری است، دقیق بودن و شفافیت نیز اهمیت دارد. توضیح‌های مبهم کار متقاضیان احتمالی را برای تصور خودشان در آن موقعیت شغلی سخت می‌کند. در این صورت نمی‌توانند بفهمند که آیا از آن شغل لذت می‌برند یا حتی در درجه‌ی اول واقعا واجد شرایط لازم هستند یا نه.

۷ روش برای بهتر نوشتن آگهی استخدام مشاغل فروش

مسئولیت‌های کلیدی، مهارت‌ها، ویژگی‌ها، مکان، بازه‌ی درآمد، مزایا و فرهنگ سازمانی هنوز هم از اجزای مهم یک آگهی استخدام شغلی هستند. اما اگر نتوانید توجه خواننده را با پیامی که به‌دقت ساخته‌شده جلب کنید، ویژگی‌های آن‌چه که برای ارائه دارید هرگز خوانده نخواهندشد.

نوشتن بهترین آگهی استخدام برای مشاغل فروش و استخدام بهترین فروشندگان لزوما کار دشواری نیست. اما دستیابی به این امر نیازمند پردازش، تعهد و تمرکز است.

گزارش تخلف

کلیه مطالب سایت توسط ربات از خبرگزاری های معتبر و سایتهای فارسی زبان به همراه لینک منبع باز نشر می شود و سایت ما هیچ مسئولیتی نسبت به آنها ندارد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را از طریق لینک گزارش تخلف در قسمت پایین به ما اطلاع دهید تا رسیدگی شود.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار